Ana içeriğe geç

Bekleyen Siparişler

Bekleyen Siparişler

Kısa Açıklama

serB2B e-ticaret sitenizden dünyanın her yerinden gelen siparişleri eksiksiz ve kolayca hazırlayın. Stok kontrollü ve doğru teslimatlarla müşteri memnuniyetini artırın.

1. Bekleyen Siparişleri Görüntüleme

Siteniz üzerinden sipariş oluşturan müşterilerinizin siparişlerini görüntülemek için yönetici panelinizden Siparişler >Bekleyen Siparişler menüsüne gidin.

ipucu

Yönetici panelinizin menü barında yer alan Siparişler bölümünün üzerindeki sayı hazırlanmayı bekleyen siparişleriniz olduğunu gösterir.

Bekleyen Siparişler:

bilgi

Siparişleri listelediğiniz tablonun üzerinde bulunan aksiyon barı ile ilgili detaylı bilgi için Aksiyon Bar kılavuzunu inceleyin.

Aksiyon Bar Kılavuzu


2. Sipariş Detayını Görüntüleme

Bekleyen siparişlerinize ait detay bilgileri görmek için, siparişin bulunduğu satıra ya da Sip. No (sipariş numarası) tıklayın.

Sipariş Detay Bilgileri:


3. Siparişi Onaylayın ya da İptal Edin

Siteniz üzerinden sipariş oluşturan bir müşterinin siparişini görüntülemek ve siparişi onaylamak ya da iptal etmek için Siparişler > Bekleyen Siparişler menüsünden siparişin detayına gidin ve aşağıdaki adımları izleyin:

Adım Adım Kılavuz

1 . Tamamla: Sipariş detay sayfasında sağ üst köşede bulunan Tamamla butonuna basın.

Siparişi onaylamak için:

2-1 . Sipariş Tamamla: İlk adımdan sonraki sayfada beliren Sipariş Tamamla butonuna basarak siparişi onaylayın.

Siparişi iptal etmek için:

2-2 . Sipariş İptal: İlk adımdan sonraki sayfada beliren Sipariş İptal butonuna basarak siparişi iptal edin.

4. Sipariş Detay Sayfasındaki Alanları Tanıyalım

Sipariş detay sayfasında yer alan her alan, işletmenizi daha etkin yönetmenize yardımcı olacak bilgilere sahiptir.

Sipariş Detay Alanları

  1. Detaylar: Bu bölümde siparişin tarihini, hangi müşteriden gelip gelmediğini, müşterinin sipariş özelinde bir notu olup olmadığını, sipariş durumunu, hangi aşamada olduğunu, sipariş özelinde yönetici notunun olup olmadığını görüntüleyin.

  2. Sipariş Kargo Bilgisi: Müşteri sipariş oluştururken seçtiği kargo firmasının bilgisini görüntüleyin, kargo takip numarasını bu alana girerek müşterinizi geçmiş siparişlerim bölümünden bilgilendirin.

bilgi

Siparişte belirtilen Kargo Firmaları ve bu firmaların hizmet verdiği Kargo Bölgeleri hakkında daha fazla bilgi almak ve yönetebilmek için aşağıdaki dokümana göz atın.

Kargolar Kargo Bölgeleri

  1. Ödeme: Müşterinin siparişte kullandığı ödeme türü, ödeme tutar, KDV, toplam tutar bilgisini bu alanda görüntüleyin.
bilgi

Müşteri sepetinde görüntülediği ödeme tutar, KDV, toplam tutar bilgileri dışında, müşteriye özel iskonto, iskontolu toplam tutar, Toplam USD vs. gibi ek alanlar oluşturmak ve ayrıca yeni ödeme türü (Kredi Kartı ile Ödeme, Havale ile Ödeme, serPay ile Ödeme, Kargo ile Ödeme vb.) tanımlamak hakkında daha fazla bilgi almak ve yönetebilmek için aşağıdaki dokümanlara göz atın.

Ödeme Tutar Ayarları Ödeme Türleri

  1. Teslimat: Siparişin teslimat adresini görüntüleyin.

  2. Satış Kanalı: Siparişin hangi satış kanalı ile geldiğini görüntüleyin.

bilgi

serB2B sisteminize gelen siparişlerin serMobile PRO, serMağaza, serFoto, sellerApp, Satış Temsilcisi gibi farklı kanallardan veya uygulamalardan gelmesini yönetebilir, bunları sonrasında analiz edip iş verimliliğinizi artırabilirsiniz. Satış Kanalları hakkında daha fazla bilgi almak ve yönetebilmek için aşağıdaki dokümanlara göz atın.

Satış Kanalları

  1. Custom Fields: Müşteri siparişinin teslim edileceği kargo kuruluşundaki müşteri numarasını belirtir.
bilgi

Burada belirtilen Kargo | Müşteri No sipariş bölümü için özel olarak custom field ile oluşturulmuştur. Burada Custom Fields bölümü sipariş ile ilgili işletme süreçlerine uygun olacak şekilde birden fazla bilgi girebilmek için alan tanımlayabilme, bu bilgileri filtreleyerek analiz edebilme gibi olanaklar sağlamak için geliştirilmiştir. Custom Fields hakkında daha fazla bilgi almak ve yönetebilmek için aşağıdaki dokümanlara göz atın.

Custom Fields

  1. Müşteri: Müşterinin firma ve yetkili kişisinin bilgilerini görüntüleyin butonuna tıklarak müşterinin tüm detay bilgilerine erişin.

  2. Sipariş ve Sepet Ürün Sayısı: Müşterinin toplam sipariş sayısını ve güncel sepetindeki ürün sayısını gösterir.

  3. Kaydet: Sipariş detay sayfasında yapmış olduğunuz değişiklikler kaydetmek için Kaydet butonuna basın.

  4. Sipariş Listesi: Müşterinin sipariş verdiği ürünlerin listesini görüntüleyin, ister sipariş listesini yazdırın, ister PDF ya da Excel olarak dışarı aktarın.

  5. Sipariş Aşaması: İşletmenize özel olarak Sipariş Aşamaları tanımlayın, sipariş süreçlerinizi işletmenize özel olarak düzenleyin ve aksiyonlarınızı yönetin.

bilgi

Sipariş Aşamaları hakkında daha fazla bilgi almak ve yönetebilmek için aşağıdaki dokümanlara göz atın.

Sipariş Aşamaları

  1. Sipariş Durumu: Siparişi tamamlayın, iptal edin ya da güncel durumunu görüntüleyin.

  2. Özel Menü: Sipariş bölümünüz için özel menü oluşturun ve dilediğiniz kısayollar ile hızlı etkileşimli aksiyon alın. İsterseniz siparişi MRP programınızdaki müşteri carisine aktarın yada müşterinizin tüm siparişlerini görüntüleyin.

bilgi

Özel Menüler hakkında daha fazla bilgi almak ve yönetebilmek için aşağıdaki dokümanlara göz atın.

Özel Menüler

  1. Sil: Siparişi silmek için Sil butonuna basın. Not: Silme işleminin geri dönüşü yoktur.

5. Siparişteki Bir Ürünü Silme veya Yeni Bir Ürün Ekleme

Siparişi hazırlarken sipariş listesindeki ürünlerden biri stokta olmadığında, o ürünü siparişten silebilir yada yeni bir ürün ekleyebilirsiniz.

i. Siparişteki Bir Ürünü Silme:

Siparişteki bir ürünü silmek için Sipariş Listesi bölümündeki ilgili ürünün Actions sütunundaki "..." butonuna tıklayın ve ardınan Sil butonuna basın.

ii. Siparişe Yeni Bir Ürün Ekleme:

Siparişe yeni bir ürün eklemek için önce Sipariş Sayfası bölümünün sağ alt kısmında bulunan Yeni Ürün Ekle butonuna basın ardından açılan pencerede eklemek istediğiniz ürünü aratın ve Sepete Ekle butonuna basarak siparişe ekleyin.


Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

  • Bekleyen siparişlerimi nasıl onaylayabilirim?

    Bekleyen siparişlerinizi onaylamak için yönetici panelinden Siparişler > Bekleyen Siparişler menüsüne gidin. Detayına girmek istediğiniz siparişe tıklayarak Tamamla butonunu kullanın.

  • Siparişlerimi nasıl iptal edebilirim?

    Siparişi iptal etmek için, siparişin detay sayfasına gidin ve Sipariş İptal butonuna basın.

  • Sipariş detaylarındaki ödeme ve kargo bilgilerini nasıl güncelleyebilirim?

    Sipariş detay sayfasında ilgili alanlara tıklayarak kargo ve ödeme bilgilerini güncelleyebilir, ardından Kaydet butonuna basarak değişiklikleri kaydedebilirsiniz.


İlgili Kaynaklar


İletişim ve Destek

Herhangi bir sorunla karşılaşırsanız veya yardıma ihtiyaç duyarsanız, destek ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. Size en kısa sürede yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.