Genel
Bakım modu, müşteriler için bazı sepet ve stok fonksiyonları, Google reCaptcha ayarlarını ve bazı özelleştirme ayarlarını bu bölümde bulabilirsiniz.
Genel Ayarlar
serB2B sisteminizin yönetici panelinden Ayarlar > Ayarlar > Genel bölümüne giderek bu bölümdeki ayarları yapılandırın.

Ayarlar > Genel bölümünün ekran görüntüsü:

1. Bayilerin Başlangıç İşareti
serB2B sisteminize üyelik talebinde bulunan müşterileriniz için bir bayi kodu başlangıç işareti tanımlayın. Daha sonra sayfanın alt kısmında yer alan Kaydet butonuna basarak işlemi tamamlayın. Bu sayede, müşterileriniz sisteme giriş yaparken, belirlediğiniz standart başlangıç işaretiyle oluşturulan bayi kodunu kullanarak kolayca giriş yapabilir.
2. Sepette Otomatik Stok Adedi Güncelleme Özelliği
serB2B sisteminde, ürünlerinizin stok miktarı üyeler ürünleri sepete ekledikten sonra değişebilir. Bu durumda, müşteri sepetlerinde stok miktarını aşan ürün adetlerini otomatik olarak maksimum stok miktarına güncellemek için Sepet - Stok Adet Güncelle seçeneğini Aktif hale getirin ve ardından Kaydet butonuna basın.
Bu işlem sayesinde, müşterilerin sepetlerindeki ürün adetleri mevcut stok miktarına uygun şekilde otomatik olarak güncellenir.
Örnek: Stokta 100 adet bulunan bir ürün sepete eklendikten sonra stok miktarı 24 adete düşerse; sepette otomatik olarak stok miktarı 24 olarak güncellenir ve sepetteki tutarlar otomatik olarak güncellenir.

3. Sepette Otomatik Ürün Kaldırma Özelliği
serB2B sisteminde, ürünlerinizin stokları üyeler ürünleri sepete ekledikten sonra tükenebilir. Bu durumda, müşteri sepetlerinden ürünleri otomatik olarak kaldırmak ve güncellemek için Sepet - Otomatik Ürün Kaldır seçeneğini Aktif hale getirin ve ardından Kaydet butonuna basın.
Bu işlem sayesinde, müşterilerin sepetlerindeki stoğu tüknemiş ürünler otomatik olarak kaldırılır.
Örnek: Stokta 100 adet bulunan bir ürünün sepete eklendikten sonra stoğu tükenirse; ürün sepetten otomatik olarak kaldırılır.

4. Sayfa Adı Başında Nokta İle Ayarı
serB2B sistem kurulumunda otomatik olarak alan adınızın önüne eklenerek kayıt edilir.
5. Firma Adı Bilgisini Girin
serB2B sistem kurulumu esnasında tanımladığınız firma ismi burada görüntülenir ya da kurulum sonrasında bu alanda Firma Adı tanımlamasını yapabilirsiniz. Bu bilgi API servislerinde kullanılır.
6. Bakım Modunu Aktif Etme
serB2B sisteminde Bakım Modu aktif hale getirildiğinde, site içeriği kullanıcılar tarafından görüntülenemez. Bu mod, genellikle sistem güncellemeleri, teknik düzenlemeler veya planlı bakım çalışmaları sırasında kullanılır. Bakım Modu aktif olduğunda, kullanıcılar sitenize erişmeye çalıştıklarında yalnızca bakımda olduğunuzu belirten bir mesaj görürler. Bu durum, kullanıcı deneyimini koruyarak işlemlerinizi güvenli bir şekilde tamamlamanızı sağlar.
Bakım süreci tamamlandıktan sonra, modu pasif hale getirerek sitenizin tüm içeriğini tekrar erişilebilir yapabilirsiniz.
i. Bakım modu aktif olduğunda yönetici paneli menüsünde Bakım Modu: Aktif olarak görüntülenir.

ii. Bakım modu aktif olduğunda müşterileriniz siteyi varsayılan olarak aşağıdaki şekilde görüntüler.

Bakım modu aktif olduğunda müşterilerinizin varsayılan olarak görüntüleyeceği içeriği değiştirmek için Tasarım > CMS bölümünden arama kısmına maintenance yazarak içeriği serB2B sisteminizde tanımlı dil seçeneklerine göre dilediğiniz gibi güncelleyebilirsiniz.

7. Mailde Giden Kullanıcı Adı Ayarı
serB2B sisteminize üye olan kullanıcıların ıza üyelik kaydı, iptali ve sipariş durumu gibi bilgilendirme e-postalarını gönderirken müşteriye görünecek olan isim bilgisini bu bölümden ayarlayabilirsiniz.
8. Maillerin Gideceği Adres Ayarı
serB2B sisteminize üye olan kullanıcılarınıza üyelik kaydı, iptali ve sipariş durumu gibi bilgilendirme e-postalarının hangi e-posta adresinizden gönderileceğini bu bölümden ayarlayabilirsiniz.
9. Bakım Modunda Sitenin Görüntülenmesi
serB2B sisteminiz bakım modunda iken, sadece sizin veya belirlediğiniz kullanıcıların siteye erişmesini istiyorsanız, Bakım Modu IP Beyaz Liste alanına ilgili IP adreslerini virgülle ayırarak ekleyin. Bu listeye eklenen IP adresleri, bakım modu aktifken site içeriğini görüntüleyebilir.
IP adresinizi öğrenmek için tarayıcınızdan www.yardimistiyorum.com adresine gidebilirsiniz.
10. Sipariş Kargo Seçim Ayarı
Müşteriniz siteniz üzerinden sipariş vermek istediğinde, kargo seçimi yapabilmesi için buradaki ayarı Aktif hale getirdikten sonra sayanın alt kısmında bulunan Kaydet butonuna basın.
Müşteriniz siteniz üzerinden sipariş verirken, onun için en uygun kargo bölgesinin seçili olduğundan emin olmalısınız. Bu seçim, müşteriyi onaylarken veya sonrasında müşteri detay sayfasına giderek yapılabilir.

11. Satış Sonrası Stoktan Düş Ayarı
Satış Sonrası Stoktan Düş özelliği, internet sitesinden yapılan alışverişlerde stok yönetimini optimize eder. Eğer bu özellik Hayır olarak seçilirse, stok kontrolü yapılmaz ve ürün her zaman mevcutta var olarak kabul edilir. Ancak, Evet olarak seçildiğinde, ürün stoğu yetersizse satış engellenir, böylece müşteriye satılabilir olmayan bir ürün sunulmaz.
12. Google reCaptcha Secret Key Ayarı
Google reCaptcha Secret Key ayarı, sitenizdeki formlar ve giriş işlemleri için güvenliği artıran bir özelliktir. Bu ayar, Google reCaptcha hizmetine bağlanarak botların erişimini engeller ve kullanıcıların gerçek kişi olup olmadığını doğrular. Secret Key, reCaptcha entegrasyonunun düzgün çalışması için gereklidir.
13. Google reCaptcha Site Key Ayarı
Google reCaptcha Site Key ayarı, sitenizdeki formlar ve giriş sayfalarında reCaptcha doğrulamasını etkinleştirmek için kullanılan anahtar ayarını belirtir. Bu ayar, reCaptcha hizmetinin kullanıcıları botlardan ayırt etmesine yardımcı olur ve güvenliği artırır.
14. Sayfanızın URL Bilgisi
serB2B sistemi kurulurken sitenizin URL bilgisi otomatik olarak ayarlanır ve bu alanda görüntülenir.
15. Zaman Dilimi Ayarı
serB2B sistemi kurulurken bölgenizin zaman dilimi otomatik olarak ayarlanır ve bu alanda görüntülenir.
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
-
Bakım Modunu nasıl aktif hale getirebilirim?
Bakım Modunu aktif etmek için serB2B yönetici panelinden Ayarlar > Genel bölümüne gidin ve Bakım Modu seçeneğini Aktif hale getirin. Bu, sitenizin içeriğinin kullanıcılar tarafından görünmesini engelleyecektir. Bakım işlemleri tamamlandığında, Bakım Modu seçeneğini tekrar Pasif yaparak sitenizin içeriğini erişilebilir hale getirebilirsiniz.
-
Sepette otomatik ürün kaldırma özelliği nasıl çalışır?
Sepette otomatik ürün kaldırma özelliği aktif olduğunda, stokta olmayan bir ürün sepete eklendikten sonra stok durumu kontrol edilir. Eğer ürünün stoku tükenmişse, ürün sepette otomatik olarak kaldırılır. Bu ayarı Ayarlar > Genel bölümünde Sepet - Otomatik Ürün Kaldır seçeneğini aktif ederek etkinleştirebilirsiniz.
-
Satış Sonrası Stoktan Düş özelliği ne işe yarar?
Satış Sonrası Stoktan Düş özelliği, internet sitesinden yapılan alışverişlerde stok yönetimini optimize eder. Eğer bu özellik Evet olarak seçilirse, ürün stoğu yetersiz olduğunda satış yapılmaz. Eğer Hayır olarak seçilirse, stok kontrolü yapılmaz ve ürün her zaman mevcutta var olarak kabul edilir. Bu ayarı Ayarlar > Genel bölümünde Satış Sonrası Stoktan Düş seçeneği üzerinden yapılandırabilirsiniz.
İlgili Kaynaklar
İletişim ve Destek
Herhangi bir soru veya destek talebi için, destek ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. Yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.