Ana içeriğe geç

Custom Fields

Kısa Açıklama

Custom Fields - Özel Alanlar özelliği, serB2B kullanıcılarının ürün, müşteri, sipariş, ürün kategorisi, ürün markası ve kullanıcı gibi farklı bölümlerde kendi işletmelerine özgü ek alanlar tanımlamalarını sağlar. Bu sayede işletmeye özel bilgiler sistemde tutulabilir ve iş süreçleri esnek şekilde yönetilebilir. Oluşturulan özel alanlar filtreleme ve arama bölümlerinde otomatik olarak görünür.


Custom Fields - Özel Alanlar Yapılandırması

1. Özel Alanları Görüntüleme

serB2B yönetici panelinden Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) sayfasına giderek mevcut özel alanları görüntüleyebilirsiniz.


2. Yeni Özel Alan Oluşturma

Yönetici panelinde Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) bölümünde sağ üst köşedeki + butonuna tıklayarak yeni özel alan ekleyebilirsiniz.

Adım Adım Kılavuz

  • 1. Başlık (Title) Girin

    Bu alana, oluşturacağınız özel alanın kullanıcıya görünecek adını yazın. (Örneğin: “Garanti Süresi”, “Ürün Kodu” gibi.)

  • Zorunlu bir alandır.

  • 2. Alan Türü (Field Type) Seçin

    Açılır menüden, özel alanınızın veri tipini seçin:

    • INPUT: Tek satır metin girişi

    • TEXTAREA: Çok satırlı metin alanı

    • FILE: Dosya yükleme alanı

    • CHECKBOX: Onay kutusu

    • DATEPICKER: Tarih seçici

    • SELECT: Açılır liste (seçenekler manuel girilir)

    • JSON: JSON formatında veri

    • JSON_TABLE: Tablo formatında birden fazla alan içeren yapı

  • 2.1. Alanlar (Table Fields) Tanımlayın (Sadece JSON_TABLE için)

    Eğer Alan Türü olarak JSON_TABLE seçtiyseniz, bu alana tablo içerisinde olacak alanların tanımını JSON formatında yazın.

  • Örnek: [{"name":"expiry_date","type":"date"},{"name":"warranty_period","type":"input"}]

  • 2.2. Seçilebilir Alan Değerleri Girin (Sadece SELECT ve JSON_TABLE için)

    Eğer Alan Türü SELECT veya JSON_TABLE ise, bu alana seçilebilir değerleri her satıra bir olacak şekilde yazın.

  • Örnek:

    Kırmızı
    Mavi
    Yeşil
  • 3. Nesne Türü (Customized Type) Belirleyin

    Bu özel alanın hangi nesnede (ürün, kategori, marka, kullanıcı veya sipariş) kullanılacağını seçin.

  • Seçenekler:

    • PRODUCT (Ürün)

    • CATEGORY (Kategori)

    • BRAND (Marka)

    • USER (Kullanıcı)

    • ORDER (Sipariş)

  • 4. Key Name Yazın

    Sistem tarafından kullanılacak anahtar adını girin. Teknik amaçlıdır, alan verilerine erişim için kullanılır.

  • Örnek: warranty_period veya custom_note

  • 5. Zorunlu Alan Olarak İşaretleyin (İsteğe bağlı)

    Eğer bu alanın doldurulması zorunluysa, Zorunlu kutusunu işaretleyin. Böylece kullanıcı alanı boş bırakamaz.

  • 6. Çoklu Dil Desteği Verin (İsteğe bağlı)

    Eğer alanın farklı dillerde içerik almasını istiyorsanız, Çoklu Dil kutusunu işaretleyin. Böylece her dil için farklı içerik girilebilir.

  • 7. Filtrelenebilir Yapın (İsteğe bağlı)

    Alanın ürün veya sipariş filtreleme ekranlarında kullanılmasını istiyorsanız, Filtrelenebilir kutusunu işaretleyin. Böylece bu alan üzerinden detaylı aramalar yapılabilir.

  • 8. Alanı Aktif Hale Getirin

    Alanın kullanıcı tarafında görünmesi için Aktif kutusunu işaretleyin. Aktif olmayan alanlar görünmez ve kullanılmaz.

  • 9. Üye Kayıtta Kullanın (Sadece USER için)

    Eğer alan türü kullanıcı (USER) ise ve bu alanın üyelik kayıt formunda görünmesini istiyorsanız, Üye Kayıtta Kullan kutusunu işaretleyin.

  • 10. Kaydet

    Tüm bilgileri doldurduktan sonra Kaydet butonuna basarak işlemi tamamlayın.


3. Özel Alan Düzenleme

serB2B sisteminizde mevcut olan veya yeni oluşturduğunuz custom fields - özel alanları görüntülemek ve düzenlemek için yönetici panelinden Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) bölümüne gidin. Ardından, düzenlemek istediğiniz custom field - özel alan satırındaki Düzenle butonuna tıklayarak güncellemelerinizi yapın.


4. Özel Alan Silme

serB2B sisteminizde mevcut olan veya yeni oluşturduğunuz custom fields - özel alanları görüntülemek ve silmek için yönetici panelinden Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) bölümüne gidin. Silmek istediğiniz custom fields - özel alan satırındaki Düzenle butonuna tıklayın. Ardından sayfanın sağ üst kısmında bulunan iconuna tıklayın ve silmek için onaylayın.


Kullanım ve Filtreleme

Tanımlanan özel alanlar ilgili modüllerde otomatik olarak görünür ve kullanılabilir. Ayrıca arama ve filtreleme ekranlarında bu alanlar filtre olarak sunulur, böylece detaylı sorgulamalar yapılabilir.


Avantajları

  • İşletmeye özgü veri yapısı oluşturma imkanı sağlar.
  • Çok çeşitli veri tipleri ile esnek tanımlamalar yapılabilir.
  • Filtreleme ve raporlama süreçlerinde detaylı analiz olanağı sunar.
  • Üye kayıt sürecine özel alan ekleme imkanı (kullanıcı nesnesi için).
  • Çoklu dil destekleyen alanlar sayesinde çok dilli işletmeler için uygun.

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

  • 1. Alan türleri ne anlama geliyor?

    INPUT: Tek satır metin girişi
    TEXTAREA: Çok satırlı metin alanı
    FILE: Dosya yükleme alanı
    CHECKBOX: Onay kutusu
    DATEPICKER: Tarih seçici
    SELECT: Açılır liste
    JSON: JSON veri formatı (gelişmiş yapılandırma için)
    JSON_TABLE: JSON tablosu (birden fazla alan içeren yapı)

  • 2. Çoklu dil seçeneği nedir?

    Çoklu dil desteği işaretlenmiş alanlar, sistemde birden fazla dilde içerik girilebilecek şekilde açılır.

  • 3. Üye kayıt alanı olarak eklenen özel alanlar nerde görünür?

    Sadece USER nesnesine tanımlanmış ve “Üye Kayıtta Kullan” seçeneği işaretlenmiş özel alanlar, üye kayıt formunda görüntülenir.


Kaynaklar


İletişim

Herhangi bir soru veya destek talebi için destek ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. Yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.