Custom Fields
Kısa Açıklama
Custom Fields - Özel Alanlar özelliği, serB2B kullanıcılarının ürün, müşteri, sipariş, ürün kategorisi, ürün markası ve kullanıcı gibi farklı bölümlerde kendi işletmelerine özgü ek alanlar tanımlamalarını sağlar. Bu sayede işletmeye özel bilgiler sistemde tutulabilir ve iş süreçleri esnek şekilde yönetilebilir. Oluşturulan özel alanlar filtreleme ve arama bölümlerinde otomatik olarak görünür.
Custom Fields - Özel Alanlar Yapılandırması
1. Özel Alanları Görüntüleme
serB2B yönetici panelinden Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) sayfasına giderek mevcut özel alanları görüntüleyebilirsiniz.

2. Yeni Özel Alan Oluşturma
Yönetici panelinde Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) bölümünde sağ üst köşedeki + butonuna tıklayarak yeni özel alan ekleyebilirsiniz.

Adım Adım Kılavuz
-
1. Başlık (Title) Girin
Bu alana, oluşturacağınız özel alanın kullanıcıya görünecek adını yazın. (Örneğin: “Garanti Süresi”, “Ürün Kodu” gibi.)
-
Zorunlu bir alandır.
-
2. Alan Türü (Field Type) Seçin
Açılır menüden, özel alanınızın veri tipini seçin:
-
INPUT: Tek satır metin girişi
-
TEXTAREA: Çok satırlı metin alanı
-
FILE: Dosya yükleme alanı
-
CHECKBOX: Onay kutusu
-
DATEPICKER: Tarih seçici
-
SELECT: Açılır liste (seçenekler manuel girilir)
-
JSON: JSON formatında veri
-
JSON_TABLE: Tablo formatında birden fazla alan içeren yapı
-
-
2.1. Alanlar (Table Fields) Tanımlayın (Sadece
JSON_TABLE
için)Eğer Alan Türü olarak JSON_TABLE seçtiyseniz, bu alana tablo içerisinde olacak alanların tanımını JSON formatında yazın.
-
Örnek:
[{"name":"expiry_date","type":"date"},{"name":"warranty_period","type":"input"}]
-
2.2. Seçilebilir Alan Değerleri Girin (Sadece
SELECT
veJSON_TABLE
için)Eğer Alan Türü SELECT veya JSON_TABLE ise, bu alana seçilebilir değerleri her satıra bir olacak şekilde yazın.
-
Örnek:
Kırmızı
Mavi
Yeşil -
3. Nesne Türü (Customized Type) Belirleyin
Bu özel alanın hangi nesnede (ürün, kategori, marka, kullanıcı veya sipariş) kullanılacağını seçin.
-
Seçenekler:
-
PRODUCT (Ürün)
-
CATEGORY (Kategori)
-
BRAND (Marka)
-
USER (Kullanıcı)
-
ORDER (Sipariş)
-
-
4. Key Name Yazın
Sistem tarafından kullanılacak anahtar adını girin. Teknik amaçlıdır, alan verilerine erişim için kullanılır.
-
Örnek:
warranty_period
veyacustom_note
-
5. Zorunlu Alan Olarak İşaretleyin (İsteğe bağlı)
Eğer bu alanın doldurulması zorunluysa, Zorunlu kutusunu işaretleyin. Böylece kullanıcı alanı boş bırakamaz.
-
6. Çoklu Dil Desteği Verin (İsteğe bağlı)
Eğer alanın farklı dillerde içerik almasını istiyorsanız, Çoklu Dil kutusunu işaretleyin. Böylece her dil için farklı içerik girilebilir.
-
7. Filtrelenebilir Yapın (İsteğe bağlı)
Alanın ürün veya sipariş filtreleme ekranlarında kullanılmasını istiyorsanız, Filtrelenebilir kutusunu işaretleyin. Böylece bu alan üzerinden detaylı aramalar yapılabilir.
-
8. Alanı Aktif Hale Getirin
Alanın kullanıcı tarafında görünmesi için Aktif kutusunu işaretleyin. Aktif olmayan alanlar görünmez ve kullanılmaz.
-
9. Üye Kayıtta Kullanın (Sadece
USER
için)Eğer alan türü kullanıcı (
USER
) ise ve bu alanın üyelik kayıt formunda görünmesini istiyorsanız, Üye Kayıtta Kullan kutusunu işaretleyin. -
10. Kaydet
Tüm bilgileri doldurduktan sonra Kaydet butonuna basarak işlemi tamamlayın.
3. Özel Alan Düzenleme
serB2B sisteminizde mevcut olan veya yeni oluşturduğunuz custom fields - özel alanları görüntülemek ve düzenlemek için yönetici panelinden Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) bölümüne gidin. Ardından, düzenlemek istediğiniz custom field - özel alan satırındaki Düzenle butonuna tıklayarak güncellemelerinizi yapın.
4. Özel Alan Silme
serB2B sisteminizde mevcut olan veya yeni oluşturduğunuz custom fields - özel alanları görüntülemek ve silmek için yönetici panelinden Ayarlar > Custom Fields (Özel Alanlar) bölümüne gidin. Silmek istediğiniz custom fields - özel alan satırındaki Düzenle butonuna tıklayın. Ardından sayfanın sağ üst kısmında bulunan iconuna tıklayın ve silmek için onaylayın.

Tanımlanan özel alanlar ilgili modüllerde otomatik olarak görünür ve kullanılabilir. Ayrıca arama ve filtreleme ekranlarında bu alanlar filtre olarak sunulur, böylece detaylı sorgulamalar yapılabilir.
Avantajları
- İşletmeye özgü veri yapısı oluşturma imkanı sağlar.
- Çok çeşitli veri tipleri ile esnek tanımlamalar yapılabilir.
- Filtreleme ve raporlama süreçlerinde detaylı analiz olanağı sunar.
- Üye kayıt sürecine özel alan ekleme imkanı (kullanıcı nesnesi için).
- Çoklu dil destekleyen alanlar sayesinde çok dilli işletmeler için uygun.
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
-
1. Alan türleri ne anlama geliyor?
INPUT
: Tek satır metin girişi
TEXTAREA
: Çok satırlı metin alanı
FILE
: Dosya yükleme alanı
CHECKBOX
: Onay kutusu
DATEPICKER
: Tarih seçici
SELECT
: Açılır liste
JSON
: JSON veri formatı (gelişmiş yapılandırma için)
JSON_TABLE
: JSON tablosu (birden fazla alan içeren yapı) -
2. Çoklu dil seçeneği nedir?
Çoklu dil desteği işaretlenmiş alanlar, sistemde birden fazla dilde içerik girilebilecek şekilde açılır.
-
3. Üye kayıt alanı olarak eklenen özel alanlar nerde görünür?
Sadece
USER
nesnesine tanımlanmış ve “Üye Kayıtta Kullan” seçeneği işaretlenmiş özel alanlar, üye kayıt formunda görüntülenir.
Kaynaklar
İletişim
Herhangi bir soru veya destek talebi için destek ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. Yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.