Ana içeriğe geç

Ödeme Ayarları

Sanal POS Nedir?

Sanal POS, internet üzerinden kredi kartı veya banka kartı ile ödeme almak, ödeme yapmak için kullanılan internet üzerinden satış yapmayı kolaylaştırsan bir ödeme sistemdir. Sanal POS güvenli midir? Sanal POS sistemi müşterinin kredi kartı bilgilerini güvenli bir şekilde şifreleyerek işleyip, işletmenin hesabına aktarır aynı zamanda 3D Secure desteklemesiyle tamamen güvenli bir ortam sunar.

Fiziksel POS cihazlarına alternatif olan sanal POS, online veya mobil ödemelerde banka veya kredi kartlarından tahsilat yapılmasını sağlar. serB2B sistemi sanal POS ile internet üzerinden herhangi bir sorun olmadan kolay ve hızlı bir şekilde online ödeme almanın kolaylığını sunar.

Sanal POS Nereden ve Nasıl Alınır?

Sanal POS almak için bir web sitesi sahibi olmalısınız. Web siteniz ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından onay almış bir ödeme kuruluşuna veya bir banka POS’una başvurabilirsiniz.

POS başvurunuz ardından sizden istenecek gerekli standart evrakları (vergi levhası, imza sirküleri vb.) hazırlayıp teslim etmeniz ile devam eder. Onaylandıktan sonra üye iş yeri sözleşmesi, POS kullanım sözleşmesi, komisyon oranı teklifi gibi belgeler ve prosedürlerle süreç devam eder.

serPay ile Tüm Bankalara Entegre Olun!

serPay; Paratika ile entegre olan bir ödeme yöntemidir ve Paratika’nın sunduğu ödeme sistemleri ile Axess, Bonus, Cardfinans, Advantage, Maximum, Paraf, World, Kuveyt Türk Sağlam Kart ve Bankkart Combo gibi tüm Sanal POS'lardan gelen ödemeleri tek bir entegrasyon üzerinden alabilmenize olanak tanır.

Sanal POS Alma İşlemi Ne Kadar Sürer?

serPay Kurulum Süresi Sadece 1 Gün!

serPay ödeme yöntemi; Paratika ile entegre olduğu için BDDK onaylı bir ödeme kuruluşu olarak tüm bu başvuru sanal POS alma sürecini 1 gün içerisinde tamamlanıza kolaylık sağlar.

Diğer Bankalardan Sanal POS Alma Süresi

Anlaşmalı bankalarınıza yapacağınız bireysel sanal POS başvurularınızın süreleri bankalar tarafından belirlenir ve ortalama onay süreci 2 haftayı bulabilmektedir.

serB2B Sistemi'ne Sanal POS Kurulumu Nasıl Yapılır?

serB2B sisteminize yeni bir ödeme türü eklemek için Ayarlar > Ödeme Ayarları bölümüne giderek sağ üst köşedeki + iconuna tıklayın ve aşağıdaki adımları takip edin.

Yeni Sanal POS Ekleme

  1. İsim alanına ödeme sayfasında müşterinizin görüntüleyeceği tanımlamayı girin.
  2. Banka POS seçin (serB2B sisteminde tanımlı bankalardan birini seçin).
  3. Banka Para Birimi seçin.
  4. Durum seçeneğini işaretleyin.
  5. POS Bilgileri bölümündeki Alan 1, Alan 2, Alan 3, Alan 4 ve Currency Code değerlerini girin.
  6. Kaydet butonuna basın.

image

ipucu

Bazı bankalar sanal POS kurulumu ile ilgili başlangıçta Test Ortamı bilgilerini sizinle paylaşabilir. Bu durumda POS Bilgileri alanına Test Ortamı bilgilerini ve girin ve Test Ortamı seçeneğini işaretleyin.

bilgi

POS Bilgilerindeki Alanlar

POS Bilgileri bölümünde tanımlanması gereken alanlar bankadan bankaya değişkenlik gösterebilir. Banka POS bölümünde seçtiğiniz bankaya ait POS Bilgileri sağ tarafta otomatik olarak belirecektir.

Örnek:

image

ipucu

Anlaşmalı bankanıza sanal POS başvurusu yaparken bankanız entegrasyon öncesi sizden Teknik Bilgiler isteyebilir. Bankanızın sizden isteyeceği teknik bilgilere ulaşmak için Yeni Sanal POS Ekle ekranının sağ üst köşesinde bulunan Teknik Bilgiler butonuna basın ve bankanızın talep ettiği bilgileri paylaşın.

enter image description here

Teknik Bilgiler

Resimdeki bilgiler örnektir. Doğru teknik bilgiler için kendi sisteminizdeki bilgileri bankanız ile paylaşın.

enter image description here

warning

Yurtdışından USD, EUR veya farklı para birimleri ile ödeme almak için banka temsilcinizle görüşerek yurtdışından ödeme alınabilir seçeneğini aktif ettirin ve bankanızdan ilgili para biriminin Currency Code değerini talep edin.

Ardından Currency Code değerini ilgili alana yazın.

Taksit Ayarları Yapılandırma

serB2B sisteminizde tanımlı banka sanal POS'larınıza tek çekim/taksit ayarlarını yapılandırabilmek için yönetici panelinizden Ayarlar > Ödeme Ayarları bölümüne gidin ve aşağıdaki adımları izleyin.

  1. İlgili bankanın Taksit Yönetimi bölümünü tıklayın.

enter image description here

  1. Taksitler bölümünün sağ üst köşesinde bulunan + iconuna tıklayın. Ardından İsim ve Taksit Sayısı bilgilerini girin.

enter image description here

ipucu

Tek Çekim olarak yapılacak işlemler için Taksit Sayısı alanına 0 (sıfır) değerini girin.

  1. Kaydet butonuna basın.

Bankanın Tüm Taksit Seçeneklerini Görüntüleme

Tanımlı bir bankanın tüm taksit seçeneklerini görüntülemek için Ayarlar > Ödeme Ayarları bölümüne gidin ve ilgili bankanın Taksit Yönetimi bölümüne tıklayın.

Örnek:

enter image description here

Resimdeki bilgiler örnektir. Doğru taksit bilgileri için kendi sisteminizdeki ilgili bankanın Taksit Yönetimi bölümünü kontrol edin.

Tanımlı Taksit Seçeneğini Silme

Sisteminizde tanımlı bir bankanın taksit seçeneğini silmek için Taksitler bölümüne gidin ve ardından ilgili taksit seçeneği tablosundaki Sil butonuna tıklayın.

serPay Kurulumu

serPay ile tüm bankalara anında entegre olabilmek için Yeni Sanal POS Ekleme adımlarını izleyin ve Banka POS listesinden paratika seçin. Ardından Taksit Ayarları Yapılandırma adımlarını izleyerek işleminizi sonlandırın.

enter image description here

bilgi

serPay (paratika) POS Bilgileri bölümündeki bilgilere erişmek için [email protected] adresi ile iletişime geçin.

Sanal POS Silme

Sisteminizde tanımlı bir bankanın Sanal POS'unu silmek için;

  1. Ayarlar > Ödeme Ayarları bölümüne gidin.
  2. İlgili bankanın sağında bulunan Düzenle butonuna basın.
  3. Sağ üst köşede bulunan image iconuna tıklayın ve silmek için onaylayın.

enter image description here

Sanal POS Kurulumu Sonrasında Hata Oluşması

bilgi

serB2B sisteminize sanal POS kurulumu işlemi sonrasında hata almanız durumunda, almış olduğunuz hatanın ekran görüntüsünü [email protected] adresine iletebilirsiniz.