Sipariş Aşamaları
Kısa Açıklama
Sipariş Aşamaları, serB2B e-ticaret sistemi kullanıcılarının gelen siparişleri kendi iş süreçlerine uygun şekilde sınıflandırmasına ve yönetmesine yardımcı olur. Tanımlanan sipariş aşamaları, Siparişler listesinde ve Sipariş Detay sayfalarında görüntülenerek, siparişlerin hangi aşamada olduğunu hızlıca görmeyi ve süreçlerin daha verimli şekilde ilerletilmesini sağlar.
Sipariş Aşamaları
Sipariş aşamalarını görüntülemek için serB2B yönetici panelinden Ayarlar > Sipariş Aşamaları bölümüne giderek varsayılan ya da tanımladığınız sipariş aşamalarını görüntüleyin.

1. Yeni Sipariş Aşaması Ekleme
Yeni bir sipariş aşaması eklemek için sağ üst köşedeki + butonuna tıklayın ve ardından aşağıdaki adımları takip edin.
Adım Adım Kılavuz
- Aşama Adı Tanımlayın: Sipariş aşama adını tanımlayın.
- Açıklama Girin: Sipariş aşamasına uygun bir açıklama girin.
- Durum Bilgisi Seçin: Sistemde tanımlı sipariş durum bilgilerinden seçin.
- Yönlendirmek İstediğiniz Sayfa URL'sini Girin: Müşterinizin görmesini istediğiniz sayfa URL'sini girin.
- Pozisyon Numarası Tanımlayın: Sipariş aşamalarını en küçük sayı en üstte olacak şekilde tanımlayın. (Ör. : "1" en üst sıralamada gözükür)
- Kaydet: Yaptığınız değişiklikleri kaydederek işlemi tamamlayın.

2. Sipariş Aşamalarını Siparişlerde Görüntüleme
Tanımlamış olduğunuz sipariş aşamasını yönetici panelinizdeki Siparişler bölümünde aşağıdaki örnekteki gibi görüntüleyin. Dilerseniz siparişin detayına giderek da bu bilgiyi görüntüleyebilirsiniz.

3. Sipariş Aşamasını Değiştirme
Almış olduğunuz siparişin aşamasını değiştirmek için yönetici panelinizdeki Siparişler bölümüne giderek ilgili siparişin detayını görüntüleyin. Sipariş detay sayfasının üst kısmında bulunan Sipariş Aşamaları butonuna tıklayarak siparişin aşamasını değiştirebilirsiniz.

4. Sipariş Aşamasını Silme
serB2B sisteminizde mevcut olan veya yeni oluşturduğunuz sipariş aşamaşarını görüntülemek ve silmek için yönetici panelinden Ayarlar > Sipariş Aşamaları bölümüne gidin. Silmek istediğiniz sipariş aşama satırındaki Düzenle butonuna tıklayın. Ardından sayfanın sağ üst kısmında bulunan iconuna tıklayın ve silmek için onaylayın.

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
-
Var olan bir sipariş aşamasını değiştirdiğimde eski siparişlerde de güncellenir mi?
Evet. Sipariş aşamalarında yaptığınız değişiklikler, sistemde tanımlı tüm siparişlere yansır. Ancak geçmiş siparişlerin durum geçmişi değişmez, yalnızca güncel aşama isimleri ve açıklamaları güncellenmiş şekilde görünür.
-
Sipariş aşamaları müşterilerime de görünüyor mu?
Sipariş aşamaları, varsayılan olarak serB2B yönetici panelinde görünür ve iç süreçlerinizi takip etmek için kullanılır.
Kaynaklar
İletişim
Herhangi bir soru veya destek talebi için, destek ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. Yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.